Cele mai lungi tunele feroviare din România, în plină construcție
Pe tronsonul feroviar dintre Brașov și Sighișoara se află în lucru patru tunele impresionante, dintre care două vor avea 7 kilometri, iar celelalte două 5,1 kilometri. Acestea vor deveni cele mai lungi din țară, depășind recordul actual deținut de tunelul de pe ruta Brașov – Întorsura Buzăului, care are doar 4 kilometri și a fost construit acum peste nouă decenii.
Lucrările progresează în ritm alert pe unele segmente, în timp ce altele au întâmpinat dificultăți tehnice. În zona Apața-Cața, unde se află cele patru tuneluri, două mașini de forat (TBM) au reușit să sape deja peste 3,2 kilometri pe direcția Ormeniș. Pe celălalt capăt, lângă Homorod, activitatea a fost încetinită din cauza condițiilor geologice, dar echipele de construcții lucrează acum pentru a recupera întârzierile.
În prezent, pe șantier se instalează zilnic aproximativ 12 inele de beton, iar avansul zilnic al excavării este în medie de 18 metri. Proiectul, care va mai dura câțiva ani, urmează să reducă semnificativ timpul de călătorie între Brașov și Sighișoara, unde în prezent trenurile necesită peste trei ore pentru a parcurge doar 128 de kilometri, fiind adesea afectate de întârzieri.
Lucrările sunt realizate de o companie specializată, care folosește tehnologii moderne pentru a asigura rezistența și siguranța viitoarelor tuneluri. Odată finalizate, acestea vor reprezenta un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din România.